Фізичне виховання у ЗФПО – це складний психолого-педагогічний процес, метою якого є формування фізичної культури особистості майбутнього фахівця, здатного самостійно організувати й вести здоровий спосіб життя.

За останнє десятиріччя рівень здоров’я й фізичної підготовленості студентів суттєво погіршився: 90% абітурієнтів ЗФПО мають відхилення в стані здоров’я. На жаль, існує тенденція збільшення кількості здобувачів освіти, які за станом здоров'я відвідують ЛФК та спеціальні групи.

Саме з цією метою 18 травня 2022 року на базі Вінницького транспортного фахового коледжу відбулося засідання обласного методичного об’єднання викладачів та керівників фізичного виховання викладачів закладів фахової передвищої освіти Вінницької області у форматі QUIZ – TIME: «Шляхи підвищення ефективності занять з фізичного виховання». Серед присутніх - кандидат педагогічних наук, методист Ради директорів коледжів Вінницької області Леся Моторна, голова ОМО викладачів та керівників фізичного виховання Віктор Мартинюк та педагоги і керівники фізвиховання коледжів Вінницької області.

Викладач Вінницького транспортного фахового коледжу Олексій Баськов ознайомив присутніх з теоретико-методичними основами організації занять з Фізичного виховання та інтерактивним підходом до їх проведення. Зокрема, у своїй презентаційній відеозйомці  Олексій Олександрович зосередив увагу колег на змінах у робочій навчальній програмі та адаптації її до сучасних вимог, особливо трендових видів спорту, які набувають сьогодні неабиякої популярності – флорбол до прикладу. Крім цього, поділився досвідом роботи на освітніх сайтах, де самостійно створює тестові завдання, веб-квести, бо у фізичному вихованні студентів необхідно надавати перевагу комплексному підходу та раціонально поєднувати засоби різної спрямованості.

Фізична культура та Фізичне виховання у ЗФПО: проблеми, підходи, новації та особливості проведення занять і робота секцій (з урахуванням навчання за дистанційними технологіями) - Віталій Голюк та Іван Никорюк представили власний досвід роботи зі здобувачами освіти, охопивши при цьому як освітню діяльність, так і роботу спортивних секцій та гуртків у коледжі. Не менш важливим на думку педагогів є вивчення Фізичного виховання та Фізичної культури за дистанційними технологіями, на чому й детально зупинялися  у своєму виступі доповідачі. На їх думку, підвищити ефективність занять можна шляхом використання нестандартного обладнання, тренажерів, різних пристроїв, мета яких - отримати протягом мінімального часу таких об’ємів рухової діяльності, які повинні викликати оптимальні фізичні навантаження при адекватних витратах енергії. Викладач, як зазначали доповідачі, мусить організувати роботу на тренажері таким чином, щоб вона була не надто важкою і сприяла самовихованню особистості, адже основна цінність спеціальних технічних засобів і тренажерів – цілеспрямована дія на окремі м’язи та м’язові групи.

Шляхами підвищення ефективності занять з фізичного  виховання поділилася  викладачка  ВСП “Вінницький торговельно-економічний  фаховий коледж державного торговельно-економічного університету” Наталія Чурікова, зосередивши увагу колег на індивідуальному підході викладача до тренувальної програми студентів, оскільки для кожної особистості можливий певний діапазон застосування фізичних навантажень, необхідний для нормального розвитку та збереження організму. Зв'язок рухової активності зі станом здоров'я, фізична працездатність, функціональні резерви організму - основний аргумент при визначенні оптимальних величин фізичного навантаження, якими керується у своїй професійній діяльності педагог.

        изображение viber 2022 05 18 15 30 21 559  изображение viber 2022 05 18 15 30 24 509 

изображение viber 2022 05 20 09 25 57 537  изображение viber 2022 05 20 09 25 58 137